Uit Veluwe: “Er worden al flink wat boxen met Veluwse streekproducten besteld”
Voorzitter van de VeluweAlliantie, Willem Bijleveld, kreeg begin deze week een Boerbox echte Veluwse streekproducten overhandigd. Sinds begin april kunnen inwoners en bedrijven van de Veluwe deze ook aan huis laten bezorgen. Het sympathieke initiatief ‘Uit Veluwe’ is bedacht door Pleuni Timmermans van Pleuni Doet en krijgt ondersteuning vanuit de VeluweAlliantie.
“De VeluweAlliantie wil het landschap weer vitaal maken en het agrarische gebied weer diverser”, vertelt Willem Bijleveld. “Streekproducten spelen hierbij een belangrijke rol. Ze worden kleinschalig geproduceerd en zijn snel bij de consument. Van boer tot bord is op de Veluwe maar een korte afstand. Hoe meer mensen een Veluwe Box bestellen hoe beter het is voor de Veluwe. In deze tijd is dit een belangrijk initiatief om de producenten een steuntje in de rug te geven. Pleuni doet het goed!”
“Er worden inmiddels regionaal maar ook landelijk flink wat boerboxen besteld”, vertelt Pleuni Timmermans. “We hebben inmiddels drie varianten: de Boerbox, de BoerboxXL en de Boerbox Vega. We promoten de boxen via onze website en social-media kanalen. Daarnaast hebben we een nieuwsbrief die exclusief toegang geeft tot nieuwe boxen en updates. De komende periode wordt de campagne verder opgezet en zul je ons zeker voorbij zien komen.”
Over verdere plannen vertelt Timmermans: “Er worden continu nieuwe producten aan de boxen toegevoegd, maar ook nieuwe producten ontwikkeld, zoals de verse Veluwse pastasaus en de verse boeren frites. Daarnaast worden er worden nieuwe boxen gelanceerd en recepten samengesteld waarvoor volgende week de eerste instructiefilmpjes worden opgenomen. Daarnaast hebben we contact met de recreatiesector en gaan we samenwerken om Boerbox Specials op de markt te brengen. We werken met een team vol passie en energie. We leren, ontdekken en innoveren in een hoog tempo. Steeds meer bedrijven met expertise op andere vlakken sluiten zich aan, waardoor we onszelf ook steeds verder ontwikkelen.”
Zowel de aanbieder, afnemers en producenten zijn enthousiast: “We ontvangen veel positieve reacties”, vertelt de initiatiefneemster. “Dat de boxen gevuld zijn met pure producten, dat proeven mensen ook echt! En vooral belangrijk: de boeren zijn erg blij met het nieuwe platform waardoor iedereen kennis kan maken met hun producten.”